Forum Systim
VAT Podatek od wartości dodanej

Strona główna>Forum>VAT Podatek od wartości dodanej>Wprowadzanie faktur
< wróć do VAT Podatek od wartości dodanej
Wprowadzanie faktur
~Freeman,1216.11.2022 12:29 Witajcie.
Zadam pewnie banalne pytanie ale mam bardzo awaryjną sytuację i musze wprowadzić sam cały miesiąc faktur kosztowych. Zakupowe wprowadzam zawsze sam na bieżąco.
Czy poza wprowadzeniem faktury kosztowej w dziale "zakupy" cos muszę jeszcze zrobić w systemie żeby koszty się zaksięgowały i potem do wygenerowania JPK?

Proszę o pilną pomoc

~magma 18.11.2022 10:33 Jak zakładałeś konto dostałeś pewnie książkę opisującą moduł księgowość, tam jest to dobrze opisane.

Jeśli masz w księgowość -> konfiguracja włączoną opcję "automatycznie księguj dokumenty", to taki dokument księguje się automatycznie i nie musisz robić nic więcej.
Jeśli nie masz włączonej tej opcji to włącz na przyszłość :)
Jeśli nie miałeś włączonej, to każdy dokument musisz zaksięgować żeby trafił do modułu księgowość. Na szczęście jest to proste - przy danym dokumencie np. na liście faktur zakupu klikasz "Zaksięguj", program przenosi Cie na okno księgowania i tam zatwierdzasz - i tak kolejno inne dokumenty. Jest jeszcze opcja "zaksięguj masowo" w module księgowość, która to robi sama (masowo księguje wszystko z danego miesiąca), ale nie korzystałam z niej nigdy więc nie wiem czy mogę polecić.
Jeśli masz KPiR czy Ryczałt to to wszystko, księgowania będą w module księgowość i możesz generować deklaracje itd.

Jeśli masz księgi handlowe to sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, polecam przeczytać książkę w której jest więcej informacji, filmy instruktażowe.
Na pewno przed księgowaniem wejdź do modułu "księgowość" i przejdź kreator, następnie konfiguracja -> lata obrotowe. I tu dodaj rok obrotowy. Wtedy możesz księgowac.
#1

Odpowiedz




< wróć do VAT Podatek od wartości dodanej
Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!